چگونه بهترین تشک ورزشی را خریداری کنیم؟

کفپوش تاتامی
کفپوش تاتامی

انتخاب تشک ورزشی یکی از مهم ترین دغدغه های ورزشکاران به خصوص تازه کارها است. چراکه کفپوش ورزشی می تواند تاثیر بسزایی در کیفیت تمرینات داشته باشد. در این خصوص می توانید از ویژگی های کفپوش ورزشی برای تعیین کیفیت آن بهره بگیرید.

متاسفانه برخی ورزشکاران اهمیت کفپوش ورزشی را نادیده می گیرند و تمرینات خود را بر روی هر سطحی انجام می دهند. این درحالی است که بخش اعظمی از آسیب دیدگی های مفصلی به جهت استفاده از کفپوش ورزشی نامناسب ایجاد می شوند. فرض کنید که شما درحال انجام تمرینات جودو هستید، ورزشی که به جهت پرش ها و سقوط های بسیار مستعد آسیب رسانی است، حال اگر از کفپوش مناسب جودو که همان کفپوش تاتامی است استفاده نکنید چه بلایی ممکن است سر ساق پا، زانو و یا آرنج شما بیاید!

برای به حداقل رساندن آسیب های ورزشی باید تمامی نکات ایمنی موجود رعایت شود. بنابراین اینکه ما روی چه سطحی ورزش می کنیم و آیا سطح انتخابی کیفیت مناسبی دارد یا نه بسیار مهم است. برای انتخاب بهترین کفپوش ورزشی باید کفپوش های مختلف را به خوبی بشناسید و کاربری هریک را به درستی بدانید.

برای مثال برای هنرهای رزمی، یوگا، ایروبیک و تمرینات این چنینی مناسب ترین کفپوش ورزشی، تاتامی است. اما برای سالن های بدنسازی باید به سراغ کفپوش لاستیکی بروید. از آنجایی که تنوع کفپوش های ورزشی بالاست، امکان ذکر تمامی کفپوش ها همراه با کاربردهای آن ها وجود ندارد. برای تعیین کفپوش ورزشی از مربی خود مشاوره بگیرید.

حال که کفپوش ورزشی خود را انتخاب کردید، باید به فکر انتخاب بهترین آن باشید. چگونه از میان خیل عظیمی از کفپوش موردنظر می توان بهترین آن را تعیین کرد؟ برای این منظور باید بدانید چه ویژگی هایی می تواند به شما کمک کند. در ادامه به مهم ترین آن ها خواهیم پرداخت.

 

1. اندازه مهم نیست.

اندازه تشک ورزشی چیزی نیست که شما بخواهید نگرانی از بابت آن داشته باشید. کفپوش های ورزشی عمدتا در سه اندازه کوچک، بزرگ و متوسط تولید می شوند. انتخاب سایز کفپوش به نوع ورزش شما و حرکات شما بستگی دارد. دراین خصوص مربی توصیه های لازم را ارائه خواهد داد. اما می توان به این نکته اشاره کرد که پرفروش ترین و محبوب ترین اندازه در کفپوش های ورزشی اندازه متوسط آن (حدودا یک متری) است.

 

2. ضخامت را جدی بگیرید.

برخلاف ویژگی اندازه، ضخامت کفپوش ورزشی بسیار مهم است. چراکه ضخامت کفپوش تعیین کننده میزان ایمنی موجود برای مفاصل ورزشکار است. هرچه ضخامت کفپوش ورزشی بالاتر باشد، میزان ایمنی نیز بالاتر خواهد رفت.

البته این نکته به این معنی نیست که شما برای ورزش های سبکی مانند یوگا از کفپوش های 50 میلی متری استفاده کنید! درواقع با توجه به سنگینی تمرینات، میزان پرش و سقوط ها ضخامت کفپوش ورزشی تعیین می شود.

برای مثال برای ورزش های سنگینی مانند جودو و تکواندو حتما باید از تاتامی بالای 40 میلی متری استفاده کنید. اما برای یوگا کفپوش ورزشی 20 میلی متری نیز کفایت می کند.

 

3. مواد اولیه کفپوش چیست!

مواد اولیه کفپوش ورزشی تعیین کننده کیفیت، ماندگاری، ایمنی و سازگاری با محیط زیست است. اغلب کفپوش های ورزشی از فوم Eva یا فوم PVC تولید می شوند. تفاوت چندانی میان این دو نوع فوم وجود ندارد اما مشخصا هریک مزایا و معایب خود را دارند.

متاسفانه برخی از تولیدکنندگان برای کاهش هزینه های خود و قیمت نهایی فروش، از مواد اولیه بی کیفیت برای تولیدات خود استفاده می کنند. این گونه محصولات بی کیفیت نه تنها ماندگاری بسیار پایینی دارند بلکه ممکن است به پوست بدن یا مفاصل ورزشکار آسیب جدی وارد کنند.

 

4. بافت کفپوش مهم است.

سطح کفپوش های ورزشی صاف یا دارای بافت است. اینکه دو سطح کفپوش ورزشی بافت داشته باشد بسیار مهم است چرا که روی سطوح سرامیکی کفپوش های آجدار کمتر لیز می خورند. اینکه شما چه بافتی را برای کفپوش ورزشی خود انتخاب کنید کاملا سلیقه ای است. اما حتما درحین خرید کفپوش ورزشی به بافت آن توجه داشته باشید.

 

5. محیط زیست را جدی بگیرید!

مواد اولیه کفپوش ورزشی میزان سازگاری با محیط زیست را تعیین می کنند. بهترین انتخاب کفپوش های ساخته شده از لاستیک های طبیعی و بازیافت شده و یا چوپ است. متاسفانه کفپوش های ورزشی PVC پروسه بازیافت سختی دارند.

 

6. طول عمر کفپوش چند سال است؟

از آن جایی که کفپوش های ورزشی هر روز استفاده می شوند، باید کیفیت بالایی داشته باشند تا نیاز نباشد در دوره های زمانی نزدیک تعویض شوند. کیفیت بالا و البته روش نگهداری تعیین کننده طول عمر کفپوش است.

درخصوص روش های نگهداری نکات بسیاری در مقالات قبلی ذکر شده است، اما مهم ترین نکته این است که کفپوش ورزشی خریداری شده باید قابلیت شستشو داشته باشد تا بتوان آن را در دوره های ماهانه تمیز کرد.

 

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مشاوره و خرید

شماره تلفن همراه:

09120191045 (شیرین آبادی)

محصولات پر فروش
  • کفپوش تاتامی +

    کفپوش تاتامی، کفپوشی است که با استفاده از فوم eva نرم و انعطاف پذیر با قابلیت برگشت پذیری بالا تولید اطلاعات بیشتر
  • فوم بسته بندی +

    فوم بسته بندی تولید شده توسط فومینو بهترین نوع فوم بسته بندی و بهترین فوم محافظ برای بسته بندی ظروف، اطلاعات بیشتر
  • ورق فوم +

    ورق فوم EVA تولید شده توسط فومینو با دانسیته بالا و ضخامت ۱ تا ۳۲ میلی متر در رنگ های مختلف تولید اطلاعات بیشتر
  • ورق فشرده يا سخت +

    ورق فشرده سخت از محصولات فومی تولیدشده توسط فومینو می باشد. ورق فشرده به صورت ورق فوم عرضه می شود اطلاعات بیشتر
  • ورق تی +

    ورق تی از محصولات فومی شرکت فومینو می باشد که زیرمجموعه ورق فوم هستند و دارای کاربردهای متفاوتی می باشند. اطلاعات بیشتر
  • فوم سايلنت +

    فوم سایلنت در رنگ های سفيد و مشکی و عرض ١٥٠ سانتس متر يا ١٤٥ سانتی متر به صورت طاقه ٥٠ متری تولید اطلاعات بیشتر
  • ديوارپوش و کفپوش مهد كودک +

    کفپوش مهدکودک تولید شده توسط فومینو با استفاده از پیشرفته ترین تکنولوژی ها و دانش روز دنیا تولید شده است. اطلاعات بیشتر
  • استپ يوگا +

    استپ یوگا یا تخته یوگا یکی از ابزار های مهم تمرینات یوگا می باشد. شرکت فومینو استپ یوگا را در اطلاعات بیشتر
  • مت يوگا +

    مت یوگا یا یوگا مت که به آن تشک یوگا یا زیرانداز یوگا نیز گفته می شود، به عنوان زیرانداز اطلاعات بیشتر
  • كوسن يوگا +

    کوسن یوگا یکی از ابزار های یوگا می باشد که در ابعاد استاندارد به صورت یک رو اج تولید می اطلاعات بیشتر
  • تشک ایروبیک، تشک ژيمناستيک +

    تشک ایروبیک در رنگ بندی متنوع و شاد و ابعاد مشخص و استاندارد با روکش برزنتی تولید می شود. رو اطلاعات بیشتر
  • فوم پشت چسب دار +

    فوم پشت چسبدار فوم پشت چسب دار یکی از محصولات فومی صنعتی فومینو می باشد که جهت استفاده در موارد اطلاعات بیشتر
  • فوم قطعه سازی +

    فوم با توجه به خواص و ویژگی های منحصر به فرد خود میتواند در بسیاری صنایع و محصولات به کار اطلاعات بیشتر
  • ورق فوم +

    ورق فوم ورق فوم یکی از محصولاتی است که در صنعت بالاترین کاربرد را دارد. این ورق در ابعاد و اطلاعات بیشتر
  • فوم رول +

    فوم رول نوعی از فوم می باشد که از فوم EVA تولید شده و استحکام بالا و چگالی مناسبی دارد اطلاعات بیشتر
  • كفپوش گرانولی ( کفپوش لاستیکی ) +

    کفپوش لاستیکی فومینو تولید شده از مواد اولیه درجه ۱ شامل ضایعات لاستیکی خرد شده و یا گرانول خام می باشد، اطلاعات بیشتر
  • دیوارپوش مهدکودک +

    دیوارپوش مهدکودک : در دنيای مدرن امروزی عوامل زيادی بر يادگيری کودکان در محيط های آموزشی تاثير گذار هستند. عواملی چون اطلاعات بیشتر
  • 1